Két szerelmeslevél Budapestnek

"Budapesten született PONT 25 évvel ezelőtt az én Kislányom. Budapesten, a Várban, az egyetemi Kollégiumban ismertem meg az Ő és bátyja Édesapját. Budapesten élem meg a soha el nem múló örömöket, fájdalmakat. Budapest, ahova mindig öröm megérkezni, bárhol is voltál a világban. Budapest, ahol annyi-annyi színház van. Színház, ahova örömömben-bánatomban ünnepelhetek, felejthetek, ahol csak kapok.

Jó reggelt Budapest, jó drága Ünnepelt. Szeretlek drága Ünnepelt, szeretlek Budapest. Nagyon-nagyon szeretlek." (B. Gréti)

********

"Szeretem, hogy bár első látásra egy öreg hölgy vagy mégis ott rejtőzik benned egy csintalan kislány. Szeretem a huncutságod, hogy mindig meglepsz valami újjal és különlegessel. Ha rossz kedvem van is, mindig fel tudsz vidítani. Szeretem, hogy az ódon falaid között életre kel a történelem. Szeretem, hogy elrejted bájaid, várva, hogy az ott élők és turisták felfedezzék azokat.  Szeretem az elegáns, kimért stílusod, mely néha oda vész és úgy tombolsz, mint egy féktelen fiatal.  Szeretem, hogy túlélsz minden támadást és mindig képes vagy megújulni miközben nem felejted múltad. Odafigyelsz és figyelmeztetsz , hogy ne feledjük történelmed és szépséged.  Szeretlek Budapest, és mikor felfedezem az apró kincseid, igazán büszke vagyok arra, hogy magyar vagyok." (Illyés Noémi)

szeretlekbudapest_small.jpg