SZÉTÍRT FALAK – KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS URBÁNUS MŰVÉSZETEKRŐL

Archív bejegyzés - 2014

Az ELTE Tavaszi Kultúr7 programjának keretén belül kaptam egy félkérést egy street art-os kerekasztal beszélgetés vezetésére. Bódi Péterrel, a Szétírt falak című graffitiregény szerzőjével, Szabó-Lencz Petykával, a Budapest Avantgarde blog szerzőjével és Hajdú Leventével, a MOME hallgatójával fogunk beszélgetni a hazai street art helyzetről. Mi a különbség a graffiti és a street art között? Milyen kapcsolatban állnak a városok a köztéri művészetekkel? Miként van ez jelen Magyarországon? A köztéri művészeteknek milyen műfajai találhatóak meg itthon? Többek közt ezekre a kérdésekre keressük majd a választ, de a kör nyitott lesz, kérdezz Te is bátran.

A beszélegtés résztvevői:

Bódi Péter

“Tinédzser koromban kezdtem el foglalkozni a graffitivel. A klasszikus graffitis vonal érdekelt, a street art érdekes módon annyira nem érdekelt. Irodalommal a BKF filmes képzésén kezdtem el foglalkozni, fél év után ott is hagytam, elvégeztem egy tv műsor készítő képzést, és közben megírtam az első regényemet, amihez azért volt merszem mert nem találtam graffitis regényt sehol. Nem akartam megírni a graffiti trainspottingját, inkább a mai fiatalokkal és azzal foglalkoztam, hogy miért kezd el valaki graffitizni. A kezdetekre koncentráltam, mert húsz éves voltam, akkor kezdtem el írni, szóval ez így klappolt. Közben felvételiztem az intermédiára és össze is jött, és megírtam már a második regényem, aminek a szerkesztése zajlik. A dinnyét pedig tényleg nem szeretem, de ez igazából egyáltalán nem vicces, nem tudom miért nyomták rá a könyvre.”

Szabó-Lencz Péter
Képzőművész és a Budapest Avantgarde blog szerzője. Számára a város a legfőbb inspiráló közeg, vizuális támpontokból fabrikál urbánus játszótereket. Szereti a graffiti és street art kultúrát, a francia filmeket, a jazzt és az elektronikát.

Hajdú Levente

“Debrecenbe jártam dráma szakra. Nem szerettem igazából, de egy nyáron hallottam Baksyről és akkor nagyon bejött ez utcán való gerilla kommmunikáció. Világtalan voltam és akkor menőnek gondoltam. Akkor alig voltak ilyen steet art próbálkozások. Utána leérettségiztem. Kezdeni akartam magammal valamit és hallottam, hogy a képzőn intermédia szakon szeretik az ilyen dolgokat és elkezdtem arra készülni. Közben elkezdtek érdekelni a konceptuális dolgok. Végül a MOME-ra mentem, hogy mozgásba maradjak.”

Juhász Judit

A beszélgetés moderátora, a Városkommunikáció blog szerzője. A blognal célja, hogy a városi lét vonzó oldalát mutassa meg. Azt, hogy a város hogyan kommunikál a lakóival, valamint a lakók, hogyan kommunikálnak a várossal: ez egyaránt függ fizikai tényezőktől és attól a jelentéstöbblettől, ami a mindennapi térhasználat során alakul ki.

Időpont: 2014.04.08. 21.00-22.00

Helyszín: 1118, Budapest, Dayka Gábor utca 4.