BudapestBlog(ger) körkép #2 - CheckMyBudapest blog interjú

A BudapestBlog(ger) körkép sorozat második interjúját a CheckMyBudapest bloggal készítettem el. Nagy Anita fotográfus, blogger izgalmas válaszai mellett gyönyörű képekkel is kiegészítette az interjút. Anita blogját különösképp kedvelem, hiszen fotóit folyamatosan nyomon lehet követni a Facebook oldalán amelyek igazán különleges perspektívából mutatják be Budapestet. 

F1289pskicsi.jpg

Fkekhurricankicsi (1).jpg

Juhász Judit:  Kérlek mesélj egy kicsit a blogodról.

CheckMyBudapest blog: Legelőször a fotózást kezdtem el, ami nagyon hamar igazi szenvedéllyé nőtte ki magát. Bár  a portré, divat és rendezvényfotózással is sokat foglalkoztam, mégis azt vettem észre, hogy egyre gyűlnek a városról készített képeim. Mindig is nagyon szerettem az építészetet és a fővárosunkat, így aztán végül abba a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy a blogomban ötvöződött a két hobbim. Feltűnt, hogy sokan egyszerűen nem veszik észre, hogy Budapest mennyire szép és mennyi lehetőséget tartogat, így a célom a figyelemfelkeltés, dokumentálás és értékmegőrzés lett. És persze az, hogy egyre jobb képek és cikkek szülessenek és fotósként is fejlődjek.

A CheckMyBudapest blog nagyjából másfél éve indult útjára és amiben leginkább különbözik a többi hasonló jellegű oldaltól, az egyrészt a látványvilág. Keveredik az építészet a történelemmel és a művészettel, kutatom a megörökített helyek történetét és cikket írok róla, fotósként pedig egy egyedi látásmóddal fényképezem meg a posztokban szereplő épületeket. Arra nagyon büszke vagyok, hogy sok olyan témáról van képanyagom, ami máshol nem fellelhető az interneten, tudomásom szerint csak én fotóztam eddig.  Igyekszem a legkülönlegesebb helyeket bemutatni és megragadni a legérdekesebb részleteket. Nemrég például az Országos Levéltár belsejében jártam és zseniális, állatokat ábrázoló figurális díszítéseket találtam, de felkerestem a várnegyed kevésbé ismert részeit is. Szeretném, ha a blog minél interaktívabb lenne, ha leírnák az olvasók a gondolataikat és egy igazi közösségi térré nőné ki magát. Csatlakoztatva van facebook profil, ahol még több tartalmat osztok meg, ezért mindenképpen érdemes itt is követni. Nagy örömmel tölt el, hogy vannak „törzsolvasóim”, akik ajánlásokat, ötleteket írnak és egy kiállítást is tervezek a blogon összegyűlt több száz kép legjobbjaiból.

F3117mellkicsi.jpg

J.J.: Mik a kedvenc témáid, amikről szívesen írsz?

CheckMyBudapest blog: Szeretem a régi, ódon lépcsőházak hangulatát, sok ilyen kép található a CheckMyBudapest blogon. Lehetőségem nyílt egészen gyönyörű és különleges épületek belsejében is járni, ezek közül a kedvenceim, -ebben a sorrendben- Várkert Bazár, a világ legszebb kávéháza a New York Kávéház és a volt Honvéd Főparancsnokság romépülete a budai várnegyedben. A kicsit meseszerű épületek, amikben szerencsére bővelkedik a város, nagyon megmozgatják a fantáziámat, ezeket kedvelem a legjobban.

F1170pskicsi.jpg

F7vb.jpgnew yorkBF2889pskicsi.jpg

J.J.: Van meghatározó poszt élményed akár egy témával, akár egy izgalmas helyszínnel kapcsolatban?

CheckMyBudapest blog:  Sok élményt köszönhetek a blognak, a New York Kávéház fotózása után például órákig nem tudtam letörölni a mosolyt az arcomról, olyan hatással volt rám. Másfajta élmény volt amikor például a Lánchíd lánckamrába mászva egy 20 méteres vaslétrán kellett haladnom. De nagyon szeretek csak úgy mászkálni a városban és lefotózni azt, ami éppen szembejön velem és felkelti az érdeklődésem. Kezd kialakulni egy kisebb, fotósokból közösség is, akikkel fotósétákat tervezünk a városban.

neyorkBF2521pskicsi.jpg

J.J.: Hogyan viszonyulsz a városokhoz és a városi életformához?

CheckMyBudapest blog: Kettőség jellemzi a viszonyom, szeretem a tipikus városi hangulatot, de nagyon hiányzik a természet közelsége. Örülnék, ha lenne több zöldterület, amik nyugodt oázisokként funkcionálnának és ha sokkal tisztább lenne a levegő, mert most nagyon rossz minőségű. Ha tehetném, természeti környezetben laknék, közel a városhoz.

7ker2013F8846pskicsi.jpg

 J.J.: Melyik a kedvenc városrészed, utcád, tered Budapesten? Mit szeretsz bennük?

CheckMyBudapest blog: Rengeteg ilyen helyet fel tudnék sorolni. A Lánchíd, amiről nemrég valaki azt mondta, hogy maga a költészet és ebben teljesen egyetértettem. A Bazilika kupolája, ahonnan belátni az egész várost. A hetedik kerületi romkocsma negyed a változatossága és a street art miatt. Bármeddig tudnám folytatni a felsorolást.

F2vb.jpg