Tanító tér konferencia

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) szervezésében, 2011. szeptember 30-án kerül megrendezésre a Tanító tér. Oktatási épületek infrastruktúrája: fenntarthatóság és más minőségi kritériumok címet viselő konferencia. A konferencia egy két éve tartó kutatás záróesemények, amelynek célja elősegíteni az edukációs színterek kialakítását.

Az edukációs színtér nem csak önmagában oktatási tér, hanem egyéb funkciókat is magában rejt. Azon túl, hogy a tudásátadás fontos színtere, társadalmi és szociális szerepekkel is bír. Valamint fontos, a „kevert” környezetpszichológiai jellege, ami alatt a vegyes funkciók sokasága értendő, miszerint egy edukációs színtérben sokféle tevékenységet folytatnak a felhasználók: mind a tanulók, mind az oktatók, mind az egyéb dolgozók. Ebből adódóan fontos, hogy teljes kontextusában tekintsünk az edukációs színtér adta tereket: vegyük figyelembe az embert és az épületet egyaránt, egymással kölcsönhatásban.

A kutatás egyik fő célja volt meghatározni, hogy az eredményes iskolának és tanulásfejlesztésnek milyen infrastrukturális feltételei vannak, másik célja pedig egy tanuláscentrikus útmutató megalkotása iskolatervezők számára.

Ha érdekel, hogy mit üzennek az oktatási épületek, hogyan válhat egy épület hatékonnyá és hogy milyen közösségformáló hatása van, akkor jelentkezz a konferenciára! Jelentkezési határidő: szeptember 21.

További információk az OFI honlapján!