Te kint hagynád a kutyádat az IKEA előtt amíg vásárolsz?

kutyaparkoló_1.jpgNémetországban "kutyaparkolót" alakítottak ki az IKEA előtt. Szerintem már a név önmagában is sokat implikál. 

De nézzük meg, hogyan is működik: te bemész vásárolni, addig a kutya kint megvár. Van neki egy kis dobogó amire le tud feküdni, ki tudod kötni, sőt még vizet is tesznek neki oda. Általában az emberek hosszabb időt töltenek el az IKEA-ban, mert sok jó dolgot találni, ráadásul a labirintusos szerkezet is arra késztet, hogy minél több időt tölts el ott. De oké, mondjuk beszaladsz egy konyhai kiegészítőért. Létezik az a fogalom az IKEA esetében, hogy "beszaladni"? Addig a kutya meg vár, szépen türelmesen, egy ugatás és nyüszítés nélkül, a többi kutyával összebarátkozva. Vagy épp ellenkezőleg: az egyik elkezd ugatni, a többi bekapcsolódik, ésatöbbi. 

Én úgy érzem, hogy ez pont olyan, mint a magyar népmesékben: hoztam is, meg nem is. Odafigyelek a kutyás társadalomra, de azt már kevésbé veszik figyelembe, hogy milyen igények vannak, lennének. Mindenképp fontos kérdés, hogy hogyan menjen be az az IKEA-ba, aki kutyával érkezik, de szerintem a megoldás még finomodhatna.

Németországban biztosan máshogy működnek bizonyos dolgok, mint itthon, de őszintén szólva én akkor sem hagynám magára a kutyámat hosszú időre az utcán, ha tudnám, hogy biztosan nem lopnák el és és biztosan nem ad egy idegen járókelő neki valami "finomságot".

Címkék: kutya, ikea